Search
Close this search box.

Σχόλιο για την αξιολόγηση των δικαστικών λειτουργών

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Διοικητικών Δικαστών, Παναγιώτης Δανιάς, εξηγεί για ποιους λόγους οι δικαστικοί λειτουργοί αντιδρούν στην αξιολόγηση, όπως αυτή προβλέπεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

H διαφωνία μας για τον τρόπο αξιολόγησης των Δικαστικών Λειτουργών, σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου για την Εθνική Σχολή Δικαστών, εστιάστηκε στο ότι προβλέπεται η συμμετοχή τους σε υποχρεωτικά σεμινάρια, με έλεγχο των αποκτηθέντων γνώσεων, με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών. Κάθε εκπαιδευόμενος, μέχρι τον βαθμό του Εφέτη Δ.Δ. ή του Παρέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας θα έπρεπε να επιτύχει, ως βάση, το 70% των ορθών απαντήσεων, προκειμένου να ολοκληρώσει επιτυχώς το σεμινάριο, με τη βαθμολογία αυτή να τίθεται στον υπηρεσιακό του φάκελο και με υποχρέωση επανάληψης του σεμιναρίου, σε περίπτωση αποτυχίας. Θεωρήσαμε ότι αυτού του τύπου η αξιολόγηση δεν είναι συμβατή με την δικαστική ανεξαρτησία, εφόσον α) εισαγόταν μια νέα άτυπη διαδικασία αξιολόγησης του Δικαστικού Λειτουργού, πέρα από την Επιθεώρηση, χωρίς τις εγγυήσεις της τελευταίας (δικαίωμα προσφυγής σε ανώτερο όργανο, σύνδεση της αξιολόγησης με τα δικαστικά καθήκοντα) και β) υποχρεούνταν οι Δικαστικοί Λειτουργοί να απαντούν σε αντικείμενα που δεν επιδέχονται μονοσήμαντη απάντηση (π.χ. διαχείριση δικαστικού χρόνου) θέτοντας, ως ορθή, την απάντηση που θα προέκρινε ο επιμορφωτής, ώστε να επιτευχθεί η ανωτέρω βαθμολογία. Τελικώς, από ό,τι μαθαίνουμε, οι απόψεις μας αυτές που αναπτύχθηκαν και ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, έγιναν δεκτές και από τη Διοικητική Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας και ευελπιστούμε στην τροποποίηση των σχετικών διατάξεων.

Παναγιώτης Δανιάς
Εφέτης Δ.Δ, Πρόεδρος Ένωσης Διοικητικών Δικαστών

Σου άρεσε το άρθρο, αλλά σου δημιούργησε νέες απορίες;

Έχεις και άλλα ερωτήματα που σε απασχολούν σε σχέση με το Σύνταγμα, τους Θεσμούς, τα δικαιώματα και τη λειτουργία της Δημοκρατίας;

Σχετικά Άρθρα

Τα συνταγματικά ζητήματα της περασμένης εβδομάδας (17-23 Ιουνίου 2019)

Α) Η χρήση της έκφρασης «νομοθέτηση προκλητικών ελευθεριών» από υποψήφια βουλευτή ίσως αποτυπωθεί στη συλλογική μνήμη. Τι είναι όμως προκλητικό; Β) Τα μαθήματα από την Πολωνία και την Ουγγαρία είναι πολύτιμοι οδηγοί για την αποκρυπτογράφηση των μεθόδων με τι οποίες μια εκλεγμένη κυβέρνηση μπορεί να διαβρώσει την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης. Γ) Η συζήτηση για την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου θέτει δύο βασικά ερωτήματα: Τι απειλεί σήμερα την ακαδημαϊκή ελευθερία στον χώρο των Πανεπιστημίων και πόση συμβολική αξία έχει η έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου;

Περισσότερα

Θέλεις να μαθαίνεις

πρώτος τα νέα μας;

Αν σε ενδιαφέρει να ενημερώνεσαι άμεσα για τις νέες δημοσιεύσεις και τις δράσεις του Syntagma Watch, τότε εγγράψου στο newsletter μας!

Αυτός ο ιστότοπος για τη διευκόλυνση της λειτουργίας του και προκειμένου να σας παρέχει μια προσωποποιημένη εμπειρία χρησιμοποιεί cookies. Για να ενημερωθείτε για τη χρήση των cookies και τις σχετικές ρυθμίσεις μπορείτε να επιλέξετε εδώ

JOIN THE CLUB!

It’s easy: all we need is your email & your eternal love. But we’ll settle for your email.

Subscribe

* indicates required
Email Format

Please select all the ways you would like to hear from Syntagma Watch:

You can unsubscribe at any time by clicking the link in the footer of our emails. For information about our privacy practices, please visit our website.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.